HOMURLU BEŞLER KÖYÜ WEB SAYFASINA HOŞGELDİNİZ

Kırşehir gezileçek yerleri
















KARADIR BU BAHTIM KARA
Söz/müzik:Neşet Ertaş

Karadır bu bahtım kara
Sözüm kar etmiyor yare
Yaktın yüreğimi nara(eyvah ey....)
Kendim ettim kendim buldum
Gül gibi sararıp soldum(Eyvah ey...)

Bilmez yar gönülden bilmez
Akar göz yaşlarım dinmez
Bir kere yüzüme gülmez(eyvah ey...)
Kendim ettim kendim buldum
Gül gibi sararıp soldum(eyvah,ey...)

Söylerim sözüm almıyor
O yar yüzüme gülmüyor
Garip gönlümü bilmiyor(Eyvah ey...)
Kendim ettim kendim buldum
Gül gibi sararıp soldum (eyvah ey...)



ACEM KIZI
Söz/müzik: Neşet Ertaş

Çırpınıp da şanovaya çıkınca
Eğlen şanovada kal acem kızı
Uğrun uğrun kaş altından bakarken
Can telef ediyor gül acem kızı

Seni saran oğlan neylesin malı
Yumdukça gözünden döker mercanı
Burnu fındık ağzı kahve fincanı
Şeker mi şerbet mi bal acem kızı

Avrupa kurban olsun kara kaşına
İngiliz Fransız değmez döşüne
Amerika Belçika düşmüş peşine
Bir de Alman kurban bil acem kızı




SEHER VAKTİ
Müzik:Neşet Ertaş

Seher vakti çaldım yarin kapısın
Baktım yarin kapıları sürmeli
Hoş bulmadım otağının yapısın
Çıka geldi bir gözleri sürmeli

Hep gönüller muradıdır aşığın
Nöbetin bekleyen alır keşiğin
Beklemeli o sultanın eşiğin
Günde yüz bin kere yüzler sürmeli

Agahi karıştırır kanı yaş ile
Dost bulunmaz hayal ile düş ile
Yetilmez menzile bu gidiş ile
Hemen aşk atına binip sürmeli

Aslanım eller eller
Kokuyor güller güller
Ne bilsin eller eller
Perişan hallerimi

HAPİSHANELERE GÜNEŞ DOĞMUYOR
Bozlak Söz/müzik:Neşet Ertaş

Hapishanelere güneş doğmuyor
Geçiyor bu ömrüm günüm dolmuyor
Eşim dostum hiç yanıma gelmiyor

Yok mu hapishane beni arayan
Bu zindanda öleceğim gardiyan

Akşam olur kapıları kaparlar
Birer birer yoklamayı yaparlar
Bitmiyor geceler olmaz sabahlar

Yok mu hapishane beni arayan
Bu zindanda öleceğim gardiyan

Anamdan doğalı garip kalmışım
Acı hapishane daha genç yaşım
Benim zindanlarda neyidi işim

Yok mu hapishane beni arayan
Bu zindanda öleceğim gardiyan


ANAM AĞLAR BAŞUCUMDA OTURUR
Söz/müzik:Neşet Ertaş

Anam ağlar başucumda oturur
Derdim elli iken yüze yetirir
Bu dert beni yiye yiye bitirir

El çek tabip el çek benim yaramdan
Ölürüm kurtulmam ben bu yaradan

Anama babama yüzüm kalmadı
Bir su ver demeye özüm kalmadı
Doktora tabibe lüzum kalmadı

El çek tabip el çek benim yaramdan
Ölürüm kurtulmam ben bu yaradan





ZAHİDE’M
Söz/müzik:Neşet Ertaş

Zahide’m kurbanım n’olacak halim
Gene bir laf duydum kırıldı belim
Gelenden gidenden haber sorarım
Zahidem bu hafta oluyor gelin

Ezeli de deli gönül ezeli
Çiçekdağı da döktü m’ola gazeli
Dolaştım alemi gurbet gezeli
Bulamadım Zahide’mden güzeli

Gurbet ellerinde esirim esir
Zahide’m kurbanım hep bende kusur
Eğer anan seni bana vermezse
Nemize yetmiyor el kadar hasır


AŞKIN BENİ DEL’EYLEDİ
Söz/müzik:Neşet ertaş

Aşkın beni del’eyledi
Yaktı yaktı kül eyledi
El aleme kul eyledi
Yar beni beni beni

Mecnunum sahra içinde
Yunusum derya içinde
Eyyubum yara içinde
Sar beni beni beni

Aslı isen Keremi bul
Derde derman vereni bul
Garip gibi viranı bul
Gör beni beni beni



GÖNÜL DAĞI
Söz/müzik:Neşet Ertaş

Gönül dağı yağmur yağmur boran olunca
Akar can özümden sel gizli gizli
Bir tenhada can cananı bulunca
Sinemi yaralar dil gizli gizli

Dost elinden gel olmazsa varılmaz
Rızasız bahçanın gülü derilmez
Kalpten kalbe bir yol vardır görülmez
Gönülden gönüle yol gizli gizli

Seher vakti garip garip bülbül öterken
Kirpiklerin oku cana batarken
Cümle alem uykusunda yatarken
Kimseler görmeden gel gizli gizli


NE GÜZEL YARATMIŞ
Söz/müzik:Neşet Ertaş

Ne güzel yaratmış seni yaradan
Esmesin sevdiğim yeller incidir
Güzelsin sevdiğim gülden goncadan
Uzanmasın sana eller incidir

Kirpiklerin oktur kaşın yay gibi
Gözlerin aklımı etti zay gibi
Cemalin güneşe benzer yüzün ay gibi
Değmesin zülüfler teller incidir





NEREDESİN SEN
Söz/müzik:Neşet Ertaş

Şu garip halimden bilen işveli nazlım
Gönlüm hep seni arıyor neredesin sen
Tatlı dillim, güler yüzlüm, ey ceylan gözlüm
Gönlüm hep seni arıyor neredesin sen

Ben ağlarsam ağlayıp gülersem gülen
Bütün dertlerim anlayıp gönlümü bilen
Sanki kalbimi bilerek yüzüme gülen
Gönlüm hep seni arıyor neredesin sen

Sinemde gizli yaramı kimse bilmiyor
Hiçbir tabip bu yarama melhem olmuyor
Boynu bükük bir garibim yüzüm gülmüyor
Gönlüm hep seni arıyor neredesin sen




AHU GÖZLERİNİ SEVDİĞİM DİLBER
Söz:Karacaoğlan
Müzik:Muharrem Ertaş

Ahu gözlerini sevdiğim dilber
Sana bir sözüm var diyemiyorum
Bilmem deli miyim, mecnun gezerim
Sırrımı ellere veremiyorum

Helal olsun al yanaktan aldığım
El uzatıp gonca gülün derdiğim
İnce belin, tatlı dilin sevdiğim
Kırılsın kollarım duramıyorum

Al yanaltan aldığım azıktır
Tarama zülfünü gönlüm bozuktur
Öksüzüm garibim bana yazıktır
Destursuz yanına varamıyorum.



DANE DANE BENLERİ VAR
Söz/müzik:Neşet Ertaş

Dane dane benleri var yüzünde
Can alıcı bakışları gözünde
Bin bir tat var edasında nazında
Dünyada yardan tatlı var m’ola
Sallanı sallanı gelen yar m’ola

Küpeleri ağır düşer kulaktan
Zülüfleri tel tel olmuş yanaktan
Ağzı şeker bal akıyor dudaktan
Dünyada yardan tatlı var m’ola
Sallanı sallanı gelen yar m’ola

Ağır barhanası vardır elinde
Tatlı kelam gelir yarin dilinde
Kemer olsam sevdiğimin belinde
Dünyada yardan tatlı var m’ola
Sallanı sallanı gelen yar m’ola


ZÜLÜF DÖKÜLMÜŞ YÜZE
Söz/müzik:Neşet Ertaş

Zülüf dökülmüş yüze
Kaşlar yakılmış göze
Usandım bu canımdan (aman aman)
Derdinle geze geze

Gün doğdu aştı böyle
Gönlümüz coştu böyle
Sen orada ben burda (aman aman )
Ömrümüz geçti böyle

Bu ellerde gez gayri
Katip ol da yaz gayri
Bir kazma al bir kürek(aman aman)
Mezarımı kaz gayri



İKİ BÜYÜK NİMETİM VAR
Söz/müzik:Neşet Ertaş

İki büyük nimetim var
Biri anam biri yarim
İkisini de hürmetim var
Biri anam biri yarim

Ana deyip de geçilmez
O yar anadan seçilmez
İkisini de kıymet biçilmez
Biri anam biri yarim

Birisi var etti beni
Birisi yar etti beni
İkisinin de birdir teni
Biri anam biri yarim


ŞAD OLUP GÜLMEDİM
Söz/müzik:Neşet Ertaş

Şad olup gülmedim eller içinde
Soldu benim gülüm güller içinde
Bir bahtı karayım kullar içinde
Gitti yarim gurbet elden gelmedi

Gurbete gideni gelmez diyorlar
Akar göz yaşları dinmez diyorlar
Öksüzler murada ermez diyolar
İşte benim nazlı yarim gelmedi



MÜHÜR GÖZLÜM
Müzik:Neşet Ertaş

Mühür gözlüm seni elden
Sakınırım kıskanırım
Yağan kardan esen yelden
Sakınırım, kıskanırım

Havadaki turnalardan
Su içtiğin kurnalardan
Giyindiğin urbalardan
Sakınırım kıskanırım

Beşikte yatan kuzundan
Hem oğlundan hem kızından
Ben seni senin gözünden
Sakınırım kıskanırım

Al’İzzeti oncalardan
Takındığın goncalardan
Yerdeki karıncalardan
Sakınırım kıskanırım


KAR MI YAĞMIŞ
Söz/müzik:Neşet Ertaş

Kar mı yağmış yüce dağlar başına
Merhamet eylemez gözlerimin yaşına
Daha değmemiştim onbeş yaşıma
Vurdu felek kırdı kollarımı dalından
Nerelere gidem arz edeyim halimden

Şu dünyanın vefasını görmedim
Geçti cahil ömrüm bir murada ermedim
Eller gibi dem-i devran sürmedim
Vurdu felek kırdı kollarımı dalından
Nerelere gidem arz edeyim halimden





HAYDAR HAYDAR
Müzik:Anonim

Ben melamet hırkasını kendim giydim eynime
Ar u namus şişesini taşa çaldım kime ne
(haydar...)

Gah çıkarım gök yüzüne seyrederim alemi
Gah inerim yer yüzüne seyreder alem beni
(haydar...)

Sofular haram demişler bu aşkın badesine
Ben doldurur ben içerim günah benim kime ne
(haydar...)

Nesimi’ye sormuşlar yarin ile hoş musun
Hoş olayım, olmayayım o yar benim kime ne
(haydar)


ŞİRİN KIRŞEHİR
Söz/müzik:Neşet Ertaş

Ana vatanımsın baba yurdumsun
Ozanlar diyarı şirin Kırşehir
Uzak kaldım gurbet elde derdimsin
Hasretin bağrımda derin Kırşehir

Kimi engin, kimi yüksek evleriyinen
Kimi zengin, kimi fakir beyleriyinen
Kazaların, nahiyelerin köyleriyinen
Gönlümün içinde yerin Kırşehir

Feleğin yazdığı kara yazıynan
Çok yürüdüm bağrımdaki sızıynan
Kara kaşlarıynan, kara gözüynen
Aşık etti beni birin Kırşehir

Garibim engince gönüller alan
Aşkı feryadıynan sazını çalan
Ozanlar içinde pirimiz olan
Muharrem Ertaş’tır erin Kırşehir





DERTLİ YOLDAŞ
Söz/müzik:Neşet Ertaş

Ey garip gönüllüm dertli yoldaşım
Neden belli değil, baharın kışım
Var mıdır sormazlar ekmeğin aşın

Zengin isen ya bey derler ya paşa
Fukura isen ya abdal derler, ya cingan haşa

Kim onun halını sormuş demezler
Cahilin gözünde hormuş demezler
Gariplere kim iş vermiş demezler



Sen de bir insansın insanlar gibi
Haksız kazancınan sürmedin demi
İnsanlığın kuralları böyle mi



O Hakk’ı tanımaz kul kandıranlar
İnsanlığın ne olduğun ne anlar
İnsanlık varlıkla olur sananlar

Boş durmak günahtır çalışmak sevap
Çalış ne duruyon, sen de bir şey yap
Çoğalır yoldaşın, gör nice ahbap



Garibim engin ol, uyma cahile
Şeytanın kazancı nafile hile
Sana at takarlar üzülme bile

Zengin isen ya bey derler ya paşa
Fukara isen ya abdal derler,ya cingan haşa


YANIK KEREM
Müzik:Muharrem Ertaş

Seyretsem de yari gerçek göremem
Tutuşup aşkınla kül olmayınca
İstesem de yare doğru varamam
Gönülden gönüle yol olmayınca

Hasretin çeksem de sevdası hoştur
Güzeli gösteren göz ile kaştır
Sevdası olmayan yürekler boştur
Yarin aşkıyılan dol’olmayınca

Kerem der ki dağ üstüne dağ olmaz
Ah çekenin yüreğinde yağ olmaz
Elin kızı gelip sana yar olmaz
Varıp kapısına kul olmayınca





ALLAH ETMESİN
Söz/müzik:Neşet Ertaş

Sevdayı çekip de gönülü bilen
Gönülsüzün kollarında yatmasın
Neye yarar sevdadan uzak olan
Yaşayan ölüdür Allah etmesin

Kerem’den,Mecnun’dan,Kamber’den beri
Sevda çeken bilir, gönüllü yari
Kapını çalmadan ölüm haberi
Sev seveni gözün açık gitmesin

Aşk irade gönüller sultan olsun
Gönül aradığın gönlünce bulsun
İsterim ki herkes muradın alsın
Zalim felek buna mani olmasın

Garibim gönülsüz yare varılmaz
Gönülsüz gövdeye kollar sarılmaz
Ömür biter buna karşı durulmaz
Ömür bitsin, bu sevdalar bitmesin


DÜNYA
Söz/müzik:Neşet Ertaş

Yürü durma yürü yolundan olma
Eğlenip bir yerde kalmayan dünya
Zaten ben garibim anadan doğma
Garibin gönlünü bilmeyen dünya

Yad ellere güller verdin, gül verdin
Şirin sohbet, tatlı tatlı dil verdin
Benim yüreğime doldu ben derdin
Birazına ortak olmayan dünya

Dünyanın kahrını çektirdin bana
Nicesine boyun büktürdün bana
Ağlattın göz yaşı döktürdün bana
Bir kere gönlümü almayan dünya

Aşk kazanı yüreğine kaynasın
Baksın seyreylesin gönül aynasın
Gayri bundan sonra gülsün oynasın
Neyleyim şu benim olmayan dünya



BÜLBÜL
Müzik:Muharrem Ertaş

Bilmem neden böyle soldun
Niçin düştün zara bülbül
Yoksa yardan mı ayrıldın
Belli bahtın kara bülbül

Ne kadar perişan halin
Bahçede mi soldu gülün
Gel seninle arayalım
Derdimize çare bülbül

Böyle garip garip ötme
Beni deli mecnun etme
Yeter gayri feryad etme
Dur yüreğim yare bülbül


BİLEBİLSEYDİ
Söz/müzik:Neşet Ertaş

İnsanlar kendini bilebilseydi
Dünyada haksızlık kavga olmazdı
İnsan doğan yine insan ölseydi
Belki de dünyada hayvan kalmazdı

Hayvanlar yabanda sürüsüyünen
Geçinemez biri birisiyen
İnsan cennetinin hurisiyinen
Sevişseydi Hak yabana salmazdı

Tüm canların hak olduğun bilmese
Hakkın aşkı yüreğine dolmasa
O güzel cemale aşık olmasa
Kul Garib’im bu sazını çalmazdı





GARİPLER
Söz/müzik:Neşet Ertaş

Gine boranlı dağlar
Bozulmuş viran bağlar
Orda bir garip ölse
Garip olanlar ağlar

Kalmış gurbet elinden
Acı türkü dilinden
Garip olmayan bilmez
Gariplerin halinden

Garibin yüzü gülmez
Derdini kimse bilmez
Bir kenarda kalsa da
Halini soran olmaz

Bir de dünyaya geldik
Ne ağladık ne güldük
İnsan geldik dünyaya
Biz niye garip olduk


HOYRATI ALEMDE
Söz/müzik:Neşet Ertaş

Hoyratı alemde kadere boyun
Zulmeyledi felek büktürdü bana
Yokluğun yükünü sardı sırtıma
Çekilmez çileler çektirdi bana

Zalim kader omuzumdan inmedi
Talihimde istediğim olmadı
Kahpe felek hiç halimden bilmedi
Ağlattı göz yaşı döktürdü bana

Garibim dünyada gülmedi yüzüm
Kahretti ağladı her iki gözüm
Kadere, talihe, feleğe sözüm
Ölmeden kefenim diktirdi bana

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder